VOOR VRT NWS
HET VOORUITZICHT
LE CHALLENGE

VRT NWS gaf ons de opdracht om de lezingen uit de editie van het jaar voordien te gebruiken om een nieuwe campagne te bedenken. Aangezien Het Vooruitzicht een nieuw submerk van VRT NWS is, werd het belangrijk dat de mensen wisten wat ze van 'Het Vooruitzicht' konden verwachten: een leerrijke dag, vol lezingen en toekomstperspectieven.

L'ARRANGEMENT

We besloten iets te doen met voorspellingen van journalisten die al dan niet waren uitgekomen. 'Laat je niet verrassen' was de tagline logischerwijs, want als je naar 'Het Vooruitzicht' gaat, dan weet je wat je het komende jaar te wachten staat. Met Rudi Vranckx, Annelies Van Herck & Ivan de Vadder schoven we drie experten naar voren die de bevolking onverrast door het jaar begeleidden.

PRINT

Elke schermgezicht kreeg een eigen print, die verdeeld werd over dagbladen en kranten in heel Vlaanderen.

RADIO

We maakten drie radiospots, gebaseerd op de tune die we schreven. Ze speelden op de alle radionetten van de VRT.

OP DE SET

Verscheidene foto's weerspiegelen hoe het achter de schermen er aan toe ging.

DELIVERABLES

  • 3 video commercials
  • 1 print advertentie
  • 1 radiospot