Brik, de servicedesk voor studenten in Brussel, klopte bij ons aan met een carte blanche. Na onze hersenhelften intens te laten kraken kwamen we op de proppen met “#HASHTAG”, een Youtube-reeks van negen afleveringen waarin zowel Brusselse studenten als de hoofdstad zelf de hoofdrol kapen. Telkens vormt één thema de basis voor de episode. Het zijn onderwerpen die maatschappelijk relevant zijn, en vooral van tel zijn in de leefwereld van jongeren. Op die manier ontstaan er op organische wijze grappige, awkward en ontroerende momenten, voorzien van de nodige hashtags.
Negen scenario’s werden geboren en de queeste naar uitgesproken persoonlijkheden (zonder schrik voor de camera en met een gezonde portie je m’en foutisme) werd op poten gezet. We kozen vijf iconische Brusselse locaties uit: Villa Empain, Abattoir Anderlecht, Bozar, WIELS en het Egmontpaleis. Een aantal pittige draaidagen én vele uren in de montagecel later werd de Youtube-serie geboren. De kijkcijfers waren, met meer dan een miljoen, overweldigend.
Kijk hier naar enkele afleveringen van ‘#’
We maakten verschillende teasers die vertoond werden over verschillende sociale kanalen.
We maakten verschillende teasers die vertoond werden over verschillende sociale kanalen.
We maakten verschillende teasers die vertoond werden over verschillende sociale kanalen.